New York, New York

Nytår i new York, op i Empire State, på is museet, the tonight show starring Jimmy Fallon og den store friends experience. Jeg nyder min ferie og får brugt nogle dage med gamle og nye venner.

Empire State Building

Jeg ankom til new York den 30. December kl 20, hvor jeg kom op på hotellet og fik sat mine ting af hvorefter vi tog op i the Empire State building på 86. Etage (ikke helt op) man kunne dog se rigeligt på trods af tåge. Velkommen. Udover udsigten var der også en udstilling deroppe med historier fra opbygning, filmetaseringer hvor bygningen har en signifikant betydning, som for eksempel King Kong.

Ismuseet og nytår

Næste dag tog vi først en tur ind fordi M og M butikken ved time square, hvor folk allerede nu stod og ventede på det store show med kugledroppet, her var klokken altså kun 12 middag. Vi gad ikke vente så vi tog på is museet, meget sjovere. De lagde ud med en pink kakao med is. Vi fik i alt 3 is herefter indenfor en halv time og en afsluttende tur i svømmehal, men istedet for vand var det krymmel i plastik bolde. Der var en rutsjetur man forventede var lille og hyggelig, men sammen med den is man lige havde spist lidt mere kvalmende og rundtosset xD.

De andre tog hjem til familien og holdte nytår, jeg fortsatte med nogle fra CouchSurfer, en platform for rejsende der søger andre rejsende eller lokale steder og overnatte. Det blev en sjov fuld aften med en lidt længere tur i elevatoren end forventet, da vi skulle op til tagterrassen for at komme ind i det nye år med en god udsigt over festlighederne. Vi var omkring 20 personer i elevatoren og var der i omtrent 30 minutter, hele tiden i godt humør dog og vi nåede ud til at der var 3 minutter til midnat.

The tonight show starring Jimmy Fallon

Selvfølgelig skulle jeg da ind og se the tonight show. Det foregik i nbc bygningen, som er rockerfeller Plaza og det var ligeså fedt som jeg havde håbet på trods af corona og det faktum at halvdelen af gæsterne var andre steder enten på video skærmen, eller optaget andet sted. Gæsterne var milo Ventimiglia, Sabrina Carpenter og Yola.

The friends experience

Så fik jeg besøgt the friend experience. Fik sidder i den røde sofa, var forbi chandler og joey lejlighed og Monica og Rachels lejlighed. Og afsluttende med kaffe på central perk.

Efterfulgt af en øl på bar Arcade, eller barcade, hvor vi fik spillede de gode gamle arkade spil såsom donkey kong og pacman. Og herefter tog vi op på Mc Gees baren inspireret til how i Met your mother seriens bar McLarens, hvor vi fik lækre drinks med navne fra serien og afsluttende en Manhattan i Manhattan. 🙂

High Bridge, New Jersey

Hvor jeg bor, hos min veninde Pia. En lille landsby ret langt væk fra alting men de har biler så vi kan komme rundt. Vi har været i biografen og se spiderman: No Way home. Awesome film! <3, vi har været forbi hendes far og fået hummer bisque og så tog Pia mig forbi det lokals bryggeri for at smage på nogle af deres øl. Ellers hygger vi hjemme, ser film og serier og spiller catan.

One thought on “New York, New York

1. Fatter ikke en bjælde af alt det der serie halløj, men det er fedt at du oplever det du ønsker dig.